Campagne Advies

Bureau Tij geeft advies aan organisaties over de ontwikkeling en uitvoering van programma’s en campagnes. Vooraf onderzoek doen, strategisch keuzes maken, projectmatig werken en zoeken naar inspirerende en nieuwe vormen van communicatie is volgens ons de kern van een effectieve campagne of beïnvloedingstraject.

In de startfase kunnen we meedenken over het formuleren van heldere en realistische doelen. Ook adviseren we over – en doen onderzoek naar alle stakeholders en hun positie ten opzichte van het probleem. Welke rol spelen betrokken bedrijven, de politiek, de media en burgers? Aan welk touwtjes moet je trekken om een sector in beweging te brengen?

Deze organisaties gaven wij advies

Samen met de medewerkers van OERRR, het jeugdprogramma van Natuurmonumenten, hebben we de strategie voor het komende decennium ontwikkeld. Hivos hebben we ondersteund bij de opzet en start van activiteiten op het gebied van groene energie en energiebesparing bij datacenters. Milieudefensie hebben we geholpen bij de uitvoering van een campagne tegen het gebruik van biokerosine door de luchtvaartmaatschappijen KLM en Lufthansa. Voor Questionmark hebben we een stakeholderonderzoek gedaan.

Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op.