Campagne Trainingen

De volgende 2-daagse campagnetraining vindt plaats op 19 en 26 maart 2018. 

2-daagse campagnetraining

Bij het ontwikkelen en starten van een campagne komt veel kijken. Daarom bieden wij een 2-daagse training aan die zowel naar het strategisch opzetten van een campagne kijkt als naar de verschillende tactieken die beschikbaar zijn om een campagne daadwerkelijk vorm te geven. De training zal de campaigner, communicatieadviseur of lobbyist helpen zelfstandig een strategisch, doeltreffend en realistisch campagneplan of Theory of Change te ontwikkelen.

De eerste dag behandelen we de basistechnieken van het opzetten van een campagne. Er wordt ingegaan op verschillende vragen: Wat is het probleem? Wat wil je veranderen? Wie kan die verandering bewerkstelligen en wat moet je hiervoor in gang zetten? In welke deelcampagnes moet de campagne opgedeeld worden? Op de tweede dag gaan we in op de grote range aan campagnemiddelen die campaigners en communicatie-experts ter beschikking staan. We focussen eerst op het doel van de communicatie en gaan daarbij in op het differentiëren van doelgroepen en het formuleren van campagneboodschappen. Daarna gaan we dieper in op het gebruik van verschillende campagnemiddelen (e.g. rapporten, juridische acties, persconferenties, online petities etc).

Na afloop van de training kunnen de deelnemers:

  • zelfstandig een campagneplan en een Theory of Change ontwikkelen
  • heldere en realistische doelen formuleren
  • een krachtenveldanalyse maken
  • tactieken en middelen bedenken die aansluiten bij verschillende doelgroepen

 

De training geven we in-company, maar bij voldoende deelname ook als open inschrijving voor medewerkers van verschillende organisaties.

Kosten

De kosten voor de training zijn afhankelijk van de bestedingsruimte van de organisatie en daarom gedifferentieerd naar jaaromzet:

€ 490,- excl. BTW, bij een jaaromzet van onder de € 500.000
€ 750,- excl. BTW, bij een jaaromzet tussen de € 500.000 en € 2 miljoen
€ 995,- excl. BTW, bij een jaaromzet van boven de € 2 miljoen

___________________________________________________________________

Train the Trainer: Lobby & advocacy voor zuidelijke partners

Veel organisaties in noordelijke landen organiseren trainingen voor hun zuidelijke partners op het gebied van lobby & advocacy. Om partners in het Zuiden zelf te kunnen trainen, stellen we onze trainingsmaterialen ter beschikking voor NGOs. Trainers van Bureau Tij geven een eendaagse Train-the-Trainer workshop aan medewerkers hier, waarna het personeel de trainingen zelf aan zuidelijke partners kan geven.

Als een organisatie dit pakket koopt, ontvangt de organisatie een licentie voor het gebruik van het trainingsmateriaal. De materialen zijn beschikbaar in het Engels, Spaans, Arabisch en Nederlands. Het pakket bevat een tweedaagse prezi-presentatie, een theoriekaart, een werkboek, handouts, een certificaat en een handleiding voor trainers.

Ons trainingspakket omvat ondermeer twee belangrijke aspecten van beleidsbeïnvloeding: het ontwikkelen van een Theory of Change en het creëren van de tactieken en hulpmiddelen om een plan zijn definitieve vorm te geven. De twee- of driedaagse training helpt deelnemers een strategisch, effectief en realistisch belangenbehartigingsplan te ontwikkelen.

Na de training moeten de deelnemers in staat zijn om:

  • een beïnvloedingsplan te schrijven
  • duidelijke en realistische doelen te formuleren
  • een krachtenveldanalyse te maken
  • een strategie te maken om inzicht te krijgen in het beïnvloeden van verschillende doelgroepen
  • een Theory of Change te ontwikkelen en deze om te zetten naar tools en activiteiten

Meer informatie kun je vinden in onze brochure Training for Advocacy and Policy Influencing.

 

Aanmelden

Je kunt je hier aanmelden voor de campagnetraining op 19 en 26 maart 2018.

Dieetwensen