Voedsel

Voedsel is een belangrijk issue, want het gaat ons allemaal aan. Maar het is ook een onderwerp met veel gezichten. Of het nu gaat om voedselzekerheid, gezond en veilig voedsel, het verduurzamen van de productie, een eerlijke prijs voor wat we eten of eerlijke informatie, wij werken graag met en voor organisaties die zich hier hard voor maken.

“I have had the privilege and pleasure to work together with the consultants of Bureau Tij during my tenure at Fairfood International as Senior Manager Advocacy. I was very impressed with the broad and thorough level of knowledge that Agnes de Rooij and Ingrid van den Berg have of the NGO sector, both in the Netherlands and internationally. Both ladies have extensive experience in NGO sector, gathered from many years of working for renown civil society organizations like Greenpeace, the Red Cross and AIDS Foundation, to name just a few. While they have experience with large NGOs, they have also been very capable of understanding and adapting to the needs of a small organization like Fairfood. I would specifically want to emphasize the sound quality of the work delivered, coming from a proven ability to analyse, innovate and adapt. I wholeheartedly recommend Bureau Tij for any research, evaluation or training assignments in our sector.”

Ioan Nemes, Policy Advisor bij Oxfam Novib en voormalig Senior Manager bij Fairfood International

CAMPAGNE TRAINING

Fairfood International

Voor Fairfood Internationaal verzorgden we een campagnetraining voor de campaigners en de communicatiemedewerkers van de verschillende teams. Fairfood Internationaal heeft daarnaast ons trainingsmateriaal gekocht om in te zetten bij de capacity building van werknemers in de voedselsector in een aantal ontwikkelingslanden. Ons trainingsmateriaal is vertaald in het Spaans en Arabisch en door Fairfood en CNV Internationaal gebruikt in onder andere Indonesië, Ghana, Zuid-Afrika, Marokko en Costa Rica.

CAMPAGNE EVALUATIE

foodwatch

In opdracht van Adessium Foundation hebben we in 2014 een evaluatie uitgevoerd naar de impact en effectiviteit van foodwatch. We onderzochten de kindermarketingcampagne en de campagne die misleidende marketing aan de kaak stelt. Hiervoor interviewden we bijna 20 stakeholders. Dit resulteerde in een rapport met een groot aantal aanbevelingen.

CAMPAGNE TRAINING EN UITVOERING

Questionmark

Voor Questionmark verzorgden we een campagnetraining. Ook voerden we een onderzoek voor hen uit onder stakeholders, ten behoeve van een nieuwe functionaliteit van de Questionmark App.